AKTUÁLIS - ételrendelés, diétás ételek, diétás étrend

Újdonság!

Táplálkozzunk tudatosan!

Sajnos, a magyar emberek közül sokan küzdenek túlsúllyal és az ebbõl eredõ egészségügyi problémákkal, mint például szív- és érrendszeri betegségek, magas vérnyomás, cukorbetegség stb. Ennek okai elsõsorban a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozási szokásokban keresendõ.

Mit lehetne tenni, hogy mindezeken változtatni tudjunk?

Táplálkozásunkról általánosságban elmondható, hogy az általunk kívánt teltségérzet eléréséhez többnyire a túlzott mennyiségû és sokszor igen rossz összetételû (zsírban és egyszerû szénhidrátban dús, rost- és vitaminszegény) táplálék bevitelére törekszünk és túl nagy adagokat fogyasztunk egyszerre. Nagytányér és kispohár helyett a kistányér és (alkoholmentes) nagypohár lenne a megfelelõ választás.

Nem kell tehát éhezni ahhoz, hogy fogyjunk! Az éhség amúgy is rossz tanácsadó.

A rendszeres, négy óránkénti és kis mennyiségû táplálék, és a bõséges víz bevitele esetén elkerülhetõ a túlzott éhségérzet kialakulása. Amennyiben sok idõ telik el a két étkezés között akkor a vércukorszint leesik, hiszen a sejteknek folyamatosan szükségük van energiaforrásra.

Amennyiben elõre gondolkozol és megszervezed az életed, a siker nem marad el!
Jó étvágyat, jó sportolást és sok sikert kívánok mindenkinek!

Katus Attila
hatszorosos aerobik világbajnok és életmód tanácsadó

Katus Tipp - 38. hét
Lúgosíts! Szervezetünk ideális PH értéke 7-8, ez alatt elsavasodásról, vagyis a szervezet sav-bázis egyensúlyának felborulásáról beszélhetünk, ami kaput nyit a betegségek előtt. Ha étrendedet túlnyomórészt lúgos kémhatású élelmiszerek alkotják, közömbösítheted a savakat. Fogyassz bőven a zöldségekből, igyál sok folyadékot és kerüld a gyomor túlzott terhelését, ami szintén savat termel!

Katus Tipp - 37. hét
Tartsd fitten az ízületeidet! Ha intenzíven és/vagy rendszeresen sportolsz, fontos hogy ízületeidet megfelelő védelemmel lásd el. Fogyassz olajos húsú halakat, halolajat, diót, mogyorót, mandulát és lenmagolajat, amelyek táplálják a porcokat, erősítik az ízületeket.

Katus Tipp - 36. hét
Úgy érzed, nincs elég kitartásod semmihez? Kezdj el sportolni, akár csapatban is! A csapat- és sportszellem küzdeni tudással ruház majd fel, aminek a mindennapokban – például a munkahelyeden – is nagy hasznát veheted!

Katus Tipp - 35. hét
Nehezen tudsz elaludni? Segít a datolya! Egyél meg ebből az egzotikus aszalványból 2-3 szemet elalvás (és fogmosás) előtt! Meglátod, könnyebben elszenderülsz majd és pihentetőbb lesz az álmod.

Katus Tipp - 34. hét
A szénhidrátok élettani szerepe elsődlegesen a szervezet energiaellátása. A szervezet teljes szénhidrátfogyasztásának 90-95%-át a növényi eredetű élelmiszerekben előforduló szénhidrátok teszik ki. Ilyen termékek, például a kenyér, a tészta, a hüvelyesek, a burgonya. Csak a fennmaradó kis mennyiséget pótoljuk az állati eredetű táplálékban – tejben, tejtermékekben, húsban – található szénhidrátokkal. A túlzott szénhidrátfogyasztás egyoldalú táplálkozást okoz, mivel emiatt más fontos anyagok a szükségesnél kisebb mennyiségben jutnak be szervezetünkbe. A bőséges szénhidrát ellátottság elhízáshoz vezet, hiszen a felesleges mennyiség zsírrá alakulva raktározódik.

Rendelje meg ebédjét nálunk, válogasson fitness-barát ételeinkbõl – ebéd rendelés, étel házhozszállítás - Katus Attila ajánlásával!